lördag 10 juli 2010

Tvålfager badfluga i Lomma


Mina tvålfagra badflickor, Wivi och Gun, stod i morse och tvålade in sig. Jag fattade ingenting. Det visade sig vara saltvattentvål. Det har jag aldrig varken sett eller hört talats om tidigare.
-Jättebra, det känns väldigt skönt efter badet.Det bästa av allt, är att man slipper duscha av sig saltet när man kommer hem, säger Gun.
-Ja, det fungerar alldeles utmärkt. Väldigt bra, intygar Wivi.
Den här saltvattentvålen köper mina badflickor i en båtaffär i Lomma. Jag kunde gott tänka mig det. Det är naturligtvis båtfolket som mest och bäst behöver undermedlet, efter ett dopp i de salta böljorna.
För övrigt var det rekordvarmt i luften med 23-24 grader kl. 07.00. Vattnet fick duga, knappt 20 grader. Fast än så länge är det en bit kvar till förra sommarens rekord i badbaljan, då det i slutet av juli var hela 23 grader på morgonkvisten.
Kommer det att slås sommaren 2010?
Jag följer utvecklingen med spänning.


Inga kommentarer: