torsdag 8 juli 2010

Efter 920 inlägg-bloggen fyller 2 år i dag!

Den lilla gossen på bilden körde jag ut för ett år sedan. Jag använde mig själv som Puttefnask för att illustrera när bloggen fyllde 1 år, den 8 juli förra året.
Nu har bloggen avverkat ytterligare ett år. Då fick den lilla gossen sällskap av ett rejält fruntimmer. Det är bloggens framväxt i ett nötskal.
Sedan starten har det blivit hela 920 inlägg. Det är en väldig produktion av allt mellan himmel och jord.
Det har blivit en blandad kompott, mellan varven riktigt bra och så diverse djupdykningar. Det är precis som det ska vara. Jag bjuder på både det ena och det andra.
Jag har rört mig mycket i min hemby Lomma. Uppskattningen har varit monumental, fast det finns också besserwissrar. Med 40 år i journalistikens värld, har jag skaffat mig en viss erfarenhet att bemöta den typen av surkart. Nu hör dessa, tack och lov, till undantagen.
I september uppmärksammades bloggen också av Sydsvenska Dagbladet. Det blev i det närmaste ett helt uppslag i tidningen. Jag bugar och tackar.
Det finns också ledande personer i byn som sagt åt mig att "Din blogg har blivit en maktfaktor".
Kommunalrådet Anders Berngarn har t o m hotat mig med att kasta mig i Höjeå. Vi skrattade gott, för humorn är en central del i mitt bloggande.
Nu kör vi alltså vidare, rakt ut i evigheten. Bara jag får ha en någorlunda hälsa, så ska det nog gå vägen.
På Lunds Universitetssjukhus sysselsätter jag, från och till, sju (!) kliniker. Det är flera som sagt åt mig, att jag borde starta en sjukvårdsblogg. Erfarenhet av den svenska sjukvården är givetvis gigantisk. Visst, jag kan många knep att ta mig fram och vet hur man bevakar sina intressen i den svenska sjukvårdsapparaten, men det får bli i ett annat bloggliv.
Tack till alla er som hängt med på resan. Nu tuffar bloggtåget vidare.
Calle Rockbäck

2 kommentarer:

Torsten sa...

Grattis till jubileét. Din blogg är fantastisk - även om man bor i Småland.

Grantoppen sa...

Grattis!
Hurra! Hurra! Hurra!