fredag 18 juni 2010

Bloggens hofreporter skriver ”Öppet brev” till kronprinsessan Victoria och Herr Daniel.


”Kära kronprinsessan Victoria och Herr Daniel.
I dag, fredag, får ni en riktig tuff dag. Faktiskt något av ett elddop som kan visa om kärleken kommer att hålla sig i evigheter.
När ni kryper till kojs i era separata sovrum, för det har ni väl, sent i kväll efter mottagningen på Grünwaldhallen och efterfesten på Café Opera, har ni skakat hand med över 1000 personer. Jag får nästan uppsöka ortopeden bara jag tänker på det.
Då har ni också fått hälsa på vårt kommunalråd Anders Berngarn (m) och Claes Hedlund (m), ordförande i fullmäktige. Berngarns inbjudan låter jag exklusivt publicera här nedanför.
Jag hoppas verkligen ni tackar jag till D-E-R-A-S inbjudan, att besöka Sveriges läckraste kommun. Jag lovar att när ni kommer till Lomma, så ska jag visa ödmjukhet. Inte alls bli påträngande, men ni kan få träffa ”Lilla Vovven”. Det vill nämligen alla.

I dag kan jag också avslöja min bröllopspresent till er. Det är en portabel toalettstol. Lätt att bära. Jag har en själv. Den är en underbar lösning på problem som kan uppstå i samband med resa till främmande land. Den är, "skitenkel" som Mona Sahlin brukar säga, att sköta. Det är bara till att slå sig ner: var-när-hur-som-helst.
I reklamslogan om deodoranten, heter det att man blir säker under armarna. Nu kan ni få mer än så säkrat.
Den är också lätt att bära med sig ut i skog och mark, t ex när ni ska plocka lingon i skogarna runt Ockelbo. Vid framtida statsbesök kan den också bli en vän i nöden. Toaletterna i Kina är ingen kul upplevelse. Jag vet, för jag har provat på både det ena och det andra. På Sri Lanka hamnade jag i en djungeltoalett. Det påminde om gamla tiders boerkrig i Sydafrika.
Om den är spolbar?
Ja, släng den i Gula Floden eller varför inte i Ganges om ni är på statsbesök i Indien. Fast...när det gäller det rent innehållsmässiga, så tar SÄPO hand om den frågan.
Ha nu en bra dag och hälsa artigt.
Lycka till på lördag. Hoppas ni slipper tak över paradkaleschen.
Maria Flimmer
Hofreporter på Calle Rockbäcks BLOGG”

FOTNOT: Det här är blogginlägg 900 sedan starten i juli 2008.


Mer om bröllopet:
Sydsvenskan HÄR och HÄR gästlistan!
Svenska Dagbladet HÄR!
DN HÄR!
Expressen HÄR!
Aftonbladet HÄR!



BP:s ordförande, Carl-Henric Svanberg, kladdade till engelskan utanför Vita Huset. Hela USA gapskrattar. Jag kom att tänka på svenska kocken i Mupparna:

Inga kommentarer: