lördag 22 maj 2010

Så här låter livets fröjd och lycka!


Anna-Lena Löfgren har gått till de sälla jaktmarkerna. Jag skänkte henne en stilla tanke. Hon var större än störst under 1960-talet. Jag tänkte stanna där, inmurad med mitt diskbråck. Då kommer hemmets boss ångande.
-Titta vad jag fann djupt nergrävd i garderoben. En EP-skiva med Anna-Lena, säger bossen som faktiskt också heter Anna-Lena.
Jag tummar på rariteten. Låvalen är okända storheter i dag som "Åh, vilken fröjd och lycka", "Var det du?", "Aldrig mer" och "Jag tror vi ses igen".
-Den som lever får se, tänker jag.
Så upptäcker jag. EP-skivan med Anna-Lena Löfgren är inspelad på det klassiska skivbolaget Metronome.
Även bolaget har gått till de sälla jaktmarkerna.
Fast det har inte EP-skivan jag håller i handen.
Det ÄR en raritet.
Åh, vilken fröjd och lycka...

Inga kommentarer: