måndag 10 maj 2010

Bloggen slår larm: Avslöjar nytt reklamtrick. 100 000-tals bloggare blir lurade!


I helgen damp attacken ner i min mailbox. Ja, ni kan se texten här ovanför. Det fanns också bilder på företagets produkter. Nu ville man att jag skulle skriva reklam för företaget på min blogg.
Man kallade det för bloggrea.
Jag kallar det för en bloggattack mot 100 000-tals svenska bloggare.
Väldigt många av dessa är helt aningslösa och kommer att nappa på erbjudandet. Priset för tjänsten är ett presentkort på 2000 kronor.
Jag är en gammal murvel med en viss etik tatuerad i ryggmärgen. Företagets erbjudande strider helt klart mot Sven
ska Journalistförbundets etikregler.
-Den här metoden har jag aldrig hört talats om, säger etikombudsman, Justus Bennet, på Svenska Journalistförbundet till mig.
-Fast jag är inte förvånad. Det är naturligtvis en jättebillig väg att skaffa reklam för produkterna. Jag tror att detta är b
ara början. Det här måste vi titta närmare på, fortsätter han.
En sak är då helt klart. Inom en snar framtid kommer bloggarna att helt öppet erbjudas både det ena och det andra av skrupelfria företag.
Det handlar alltså inte längre endast om att sälja in modetrender. Även lilla jag kan börja roffa åt mig godis.
Det kommer jag aldrig att göra.
Jag sätter ner foten.
Någon jävla ordning får det ändå vara även i bloggvärlden.
BASTA!




VAD ÄR NU DET HÄR?
Svaret finner du HÄR!

Inga kommentarer: