torsdag 22 april 2010

VAAA! Har man börjat klippa taket !?



Här har ni dagens taktvättarnyhet:
En högtryckstvätt med vanlig hederlig slang, är ett minne blott. Nymodigheten för taktvätt heter: GRÄSKLIPPNINGSMASKIN!
Denna spännande innovation sprang ja
g på utanför min dörr i dag. Min bostadsrättsförening har dragit igång vårstädningen med taktvätt, med något som påminner om en ombyggd motorgräsklippare.
-Oändligt mycket bättre att tvätta så här. Förr fick vi stå och spruta med en slang. Vädelöst, tjoar Herr Taktvättaren från den inhyrda firman till mig från takåsen.
Håll med om att det ser kul ut. Bilderna är unika, för ni har aldrig sett något liknade förr.

Om tvättning av tak är under utveckling, så verkar problemet med askmolnet bestå, eller inte. Ingen vet längre vare sig ut eller in. Flygplatser öppnas i Rapport, för att stängas några minuter senare i de lokala TV-nyheterna. Så där har det hållet på hela veckan.
För mina egna resenärer är läget följande:
Roland och AMI är efter en strapatsrik färd från Gran Canaria hemma i Trollhättan igen. Roland har åter truten full med snus.
Mina grannar som jag inte vet var de är, vet jag fortfarande inte var de är. Tystnad råder.

Leif Georg och Ellen i Barcelona är kvar. Hoppas på en flight hem på lördag.
De kopplar av med att följa IOK:s förre ordförande Juan Antonio Samaranchs likfärd genom staden.
De mailade mig bilder på kistan och kransen från Fidel Castro (!).
Rena rama Fonus-gottebordet.
Det är nästan på lika intressant som taktvätt med en gräsklippare.


ÖPPNA ELLER STÄNGDA FLYGPLATSER?
Sydsvenskan HÄR!

Svenska Dagbladet HÄR!
DN HÄR!


ÖVRIGT
Unika bilder från den tidigare OS-bossen, Juan Antonio Samaranch, likfärd i Barcelona i dag.
Klicka HÄR!

Inga kommentarer: