onsdag 31 mars 2010

BILDEXTRA: Lommas hövding på resa i arabvärlden.

Vad är nu detta?
Jo, jag fick ett tips och gjorde ett journalist
iskt gräv. Det blev napp.
För en tid sedan damp det ner ett mail med bilder. Det var från Lommas kommunalråd, Anders Berngarn. Han befann sig i Mellersta Östern.
Han skriver:

Hej Calle
Jag har mellanlandat i Dubai. Det är en fullständigt osannolik stad som den internationella finanskrisen slagit hårt mot. Det vi upplevt i Lomma är jämförelsevis en stillsam västanfläkt.
Meningen med min resa är att jag ska knyta kontakter som ska gagna Lomma i framtiden.
I morgon reser jag vidare för ett spännande möte med prins Abdullah.
För övrigt begriper jag mig inte på hur du får nys om allting.
Med varma, jo, här är varmt, hälsningar

Anders Berngarn.
Kommunalråd i Lomma




LOMMA NOBBAR VINDKRAFVERK
Sydsvenskan reporter Alf Sjögren skriver om att Lomma sätter upp en STOP-skylt mot vindkraftverk. Kommunens begränsade markytor kan användas till nyttigare ting, tex odla morötter.
Det var mitt skämt.
Läs Alfs artikel i Sydsvenskan HÄR!
Den är seriös.

Inga kommentarer: