söndag 7 februari 2010

Sveriges Television censurerade YouTube. Stoppade Fakirs vinnarlåt!

Jaha, så har det inträffat som man kanske inte trodde kunde var möjligt. SVT har censurerat YouTube. Orsaken är tämligen enkel:
Någon la helt enkelt ut Salem Al Fakirs vinnarlåt "Keep on walking" på YouTube.
Själv var jag vaken och tog direkt efter tävlingen över låten från YouTube. Visst blev jag förvånad att någon för mig helt okänd, så snabbt lagt ut låten på YouTube, fattas bara annat.
Ni kan själv se SVT:s censur på inlägget här nedanför. Klicka gärna på YouTube-länken och ni kan konstatera SVT:s ingrepp som faktiskt är helt regelrätt. Annars riskerar låten att diskas.
Det hade varit trist, för det är en bra låt Salem Al Fakir har totat samman.
Men visst är det märkligt att min lilla blogg ligger i framkanten.
Hur många som hann med att lyssna på låten innan SVT slog till och stoppade den vet jag inte. Jag själv och andra som besökte min blogg lyssnade gärna på låten. Förmodligen satte SVT ner foten i natt.
Kul, men bra att SVT stoppade YouTube.
Jag vill inte att låten ska diskas, men censurera YouTube...

Inga kommentarer: