lördag 20 februari 2010

Koka vattnet före du dricker det! Vattenläckan i Lomma en gåta. Var finns vattenledningen?


Koka vattnet innan du dricker det!
Det är en viktig uppmaning till de drabbade hushållen i bostadsrättsföreningen Ankaret i Lomma.
Trots ihärdigt letande i natt har man inte funnit vattenläckan. Detta innebär att närmare ett 100-tal lägenheter är utan vatten, både till toaletten och vatten att dricka.
-Vi grävde och letade till halv tre i morse, men hittar inte läckan. Vi kan inte ens lokalisera själva vattenledningen. Det finns inga funktionella ritningar. Något liknande har vi aldrig varit med om, säger Jimmy från Lomma kommun till mig.
Jimmy öppnade en brandpost mitt emot lägenhet Höjeågatan 359-se vinjettbilder-i morse. Ytterligare en vattenpost ska öppnas vid festlokalen. Där kan de boende nu hämta sitt vatten.
-Men man måste koka det innan man dricker det, förtydligar Jimmy.
Alltså, detta är en viktigt information till de boende:
koka vattnet innan ni dricker det!
Jakten på vattenläckan kommer nu att fortsätta tills man hittar den. Två stora gropar har man grävt upp utanför Charlottes dörr, bilden här nedanför. Där nere finns rör men alltså inget vattenledningsrör. Märkligt.
Läckaget som torrlagt hela bostadsområdet, är så här tidigt på morgonen, vid åtta-tiden, en gåta.
Var finns vatten röret?

PS: En ung vacker kvinna i morgonrock, kom fram till mig i morse.
-Det var jag med plommonträdet, sa hon. Måste du skriva det?
-Ja, svarade jag och så skrattade vi mitt i all bedrövelse.DS

Inga kommentarer: