torsdag 31 december 2009

GOTT NYTT ÅR!

Min bloggresa 2009 har varit helt fantastisk, rena rama ”Rumble in the jungle”. Jag har testa både högt och lågt. Hela 471 inlägg har det blivit. Här har jag i årets bloggminne endast kunna bjuda på en bråkdel.
I bland har jag landat på nästippen. I bland har det bränt till och blivit riktigt bra.
Ingen mer än Kryssarklubben i Lomma har bett mig fara åt helvete. Alla har klappat tass. Tass tillbaka på er, men se upp:
Jag har klorna ute. Vässade för 2010.


September
Rockbäck flyttar in.
Jag gjorde en Berg flyttar in. Jag flyttade helt enkelt in hos Lommas oppositionsråd Karin Lyberg (s). Det blev så kul, att Karin nu bestämt sig för hoppa av politiken och flytta in hos mig. Det blir säkert roligt, för sossarna i Lomma.
Stjärnan på slottet, Björn Ranelid, åkte till Bjärred i Lomma kommun. Kom, sågs och förlorade sina metaforer och aforismer som smyckat bryggan ut till Kallbadhusets restaurang ute i Öresund. Tjuven slog till i skydd av nattmörkret.
Sherlock Holmes letar fortfarande efter förövaren.


Oktober
Krig är galenskap. Det blev Ludvig Danielssons död. Hans fredliga handelsfartyg Veronica torpederades av Herbert Wohlfarth ubåt U-137, en av havets tyska vargar. Herbert såg till att Ludvig fick en sista vila på ön Muck utanför Skottland. Wohlfart betyder en lycklig resa. Ingen i Ludvigs familj hemma i Sverige höll med. Bloggen avslöjade storyn.
Vi fick trösta oss med världens första bloggmat-en BLEGG. Tokskoj från min sida, men jävligt gott.

November
Jag drog ett stort vackert ljusblått Z över MFF nya fina stadion. Saknaden skrek rakt emot betraktaren. Reaktionen från mina läsare omedelbar.
-Calle, du har rätt. Varför finns inte Zlatan Ibrahimovic någonstans på MFF:s nya fina stadion? Skäms MFF!
Strösslet har gett ca 115 miljoner kronor på kontot. Det är vad den ungefärliga vinsten av försäljningen av Zlatan inbringat. Hittills, är kanske bäst att tillägga.
Varför har klubben suddat bort Zlatan?
Obegripligt.

December
SAAB läggs ner. SAAB räddas. SAAB, SAAB, SAAB och så skojare som vill ta över. Ja, så ännu mera SAAB. Och ännu flera skojare. Det tar aldrig slut.
Jag skrev en personlig text om hela sorgen. Min story om SAAB, helt enkelt.
Signaturen Tobisgrisslan skrev en kommentar:
Underbar text!
Alldeles underbar!

Det är precis så man vill sluta 2009.
Tack för det.
GOTT NYTT ÅT!
Vi möts 2010.
Till dess:
HÅLL UT!


Inga kommentarer: