onsdag 18 november 2009

Stormrapport: Ett helt bostadsområde i Lomma avspärrat!

På bilden här ovanför ser man bandmän i Lomma som håller på och river en inglasad balkong som fått ge vika för de tuffa stormvindarna som nu drar in över Lomma. Takpannor virvlar i luften. De inglasade balkongerna håller på ge vika. Därför har hela området spärrats av.
Det är alltså med fara för livet om man ger sig ut i bostadsområdet längst Höjeågatan i Lomma.
Jag bor mitt i smeten och gav mig ut för att få bilderna. Det var ruskigt värre. Jag har bott i området sedan 1987, men aldrig varit med om något liknande.


Insatschefen i Lomma spärrade av infarten till området med sin bil. Bostadshuset intill mitt, ska nu brandmännen inspektera de inglasade balkongerna-bilden längst ner.
Lommas båtuppläggningsplats far illa. Fler båtar ska enligt obekräftade källor ha gått i backen.
Vännen Leif som bor utefter dammen berättar:
-Plötsligt small det till. Vi trodde det värsta inträffade, men huset höll. Det måste ha varit en tromb.
Jag själv lyssnar just nu på "tusen vindar" som ryter i min Täppa som vrålhungriga lejon.
Det är skakande, rena rama skräckfilmen.


Följ stormen på Sydsvenskan HÄR!

Inga kommentarer: