fredag 13 november 2009

Röstningen avgjord: Hollywoodresa blev namnförslag till Lommas konstgjorda strand.


Tack vare den här röstningen om min hatt, där ni fick fyra alternativ att välja på, har Lommas konstgjorda strand nu fått ett namn: VON ANKAS STRAND!
Hur har då detta gått till?
Det tredje röstningsalternativ som gick segrande ur striden med knapp marginal, var alltså att skicka mig till Hollywood.
Det blev till att tänka till.

Min koppling till Hollywood startade i början av 1950-talet, när jag var en liten pjalt. Mannen som stormade in i mitt liv var nämligen ingen mindre än Kalle Anka.
Snart lärde vi oss små glyttar att Kalle var samma sak som Hollywood med brudar och äkta (!) cowboys i form av John Wayne och Gary Cooper.

Nu hör det till saken att i Lomma kommun bor de riktigt tunga personerna för Kalle Ankas erövring av Sverige. Här hittar vi både PR-chefen, marknadschefen och inte minst kvinnan som satte snits på Ankeborg med Kalle Anka och alla hans spännande och originella vänner.
Detta är helt okänt för gemene man i byn, tills nu.
Knösen Joakim von Anka anlägger dessutom en kostgjord strand i Ankeborg. Det har vi gjort i Lomma också. Och i Lomma
har vi en och annan Joakim von Anka. Detta med tanke på att kommunen tillsammans med Danderyd är Sveriges rikaste kommun.
Visst är livet hur kul som helst. Ta
ck för att ni röstat. Härliga människor är ni alla, låg som hög.
Vi syns till sommaren på Von Ankas Strand.
Med badboll!


FOTNOT: Vovven på vinjettbilden som beundrar Joakim von Anka, är "Lilla Vovven" som tror det är husse på bilden...

PRESS-STOP-PRESS-STOP
BG medddelar BLOGGENS heta PRESS-STOP:

-Varvsbron i Lomma har i dag öppnats för trafik!
Lokala nyheter Lomma. Sydsvenskan HÄR!

Stjärna i boken:
Till BG, BLOGGENS vassa öga. Du slog Sydsvenskan. De har inte nyhenten om Varvsbrons öppnande i Lomma. Bra jobbat!

Jag lyfter också på hatten, för två andra pristagare i dag:

Mer om detta på Expressen HÄR!

Inga kommentarer: