fredag 6 november 2009

VACCIN NEWS: Rykande färskt besked från läkemedelsverket:


Ja, efter den, faktiskt goda nyheten, fortsätter vi med där vi var. Du ska också veta att du efter inlägget om dumstruten får heta länkar om svininfluensan.
Här stod jag alltså, tidigt i morse med dumstruten på huvudet.
Jag hade åkt på några rejäla rallarsvingar. Det hjälpte inte ens, att jag bar samma typ av morronrock som Ingemar Johansson hade, när han klev upp i ringen innan han slog ut Floyd Patterson och blev världsmästare i tungvikt 1959.
Jag hade fått ett mail från vännen BH. Han skrev till mig angående hattinlägget lite längre ner på BLOGGEN:

"Gubbe där!
Inte bra i hatt!
Spela roll att det är en Borsalino eller gangsterstuk eller nåt George
Rydeberg hade på skulten.
Du ser bara jävligt gammal ut i dem.
Jag avråder å det bestämdaste.
I värsta fall tycker jag du skall ha en tyrolerhatt med rakborste i linningen.
Usch!"

Det var ord och inga visor. Av vänner och fyllehundar får man höra sanningen.
Jag svarade med att lägga in en ny banner för vintern. Med en fräsch svart snygg vintrig hatt på skulten.

Den där filmremsan, är ett uttryck för min längtan efter en roll i en vilda västern film i Hollywood. Gärna en nyinspelning av Gary Coopers "Sheriffen".
Vem vet, BH?
För att riktigt sticka ut, lägger jag också in röstningsalternativ.
Längst upp till höger på BLOGGEN, kan du helt anonymt lämna din röst om min hatt.
1. Kanon 2. Clark Gable 3. Hollywood nästa 4. Jag kräks
Redan nu kan jag konstatera, att flera av mina läsare av BLOGGEN, vill skicka mig till Hollywood. Det är sådant som värmer ett ansträngt hjärta.
Jag ser mig redan som filmens fräschaste Gary Cooper.
Det gör inte BH, som drar snabbt:
-Lommas svar på John Wayne.
Vi avrundar dagens överfall från vännen BH med lite smånyheter från Lomma.
Håll till godo!



Heta länkar om nyheten angående svininfluensan:
Svenska Dagbladet HÄR!!
DN HÄR!
Sydsvenskan HÄR!
Sydsvenskan om små barn och vaccination. HÄR!
Aftonbladet HÄR!
ÖVRIGT:
Sydsvenskan lokalt: Toppar just nu med porr på badplats i Lomma. HÄR!

Inga kommentarer: