fredag 23 oktober 2009

Exklusiv nyhet: svininfluensan i Lomma!

Ja, så kom den till slut, svininfluensan. Nu har den nått fram till byn.
I dag när jag var och visade upp mina ruttna tår för min husläkare Olsson, passade jag på att fånga Sirrku Dahlberg i flykten. Hon är verksamhetschef på vårdcentralen i Lomma.

-Svininfluensan? Hur ligger landet till, frågade jag.
-Calle, kom in och sätt dig, svarade Sirrku som är en väldigt trevlig kvinna.
Det var då jag fick reda på nyheten vi inte vill ha i Lomma: svininfluensan har greppat byn.
-Vi har konstaterat 3-4 fall. Det rör sig om barn till boende i medelåldern, säger Sirrku Dahlberg och tittar på mig.
Hon behöver inte säga mer. Det är synd att det där förbannade vaccinet p
lötsligt tog slut. Jag är i alla fall glad över att ett av mina barnbarn hann bli vaccinerad innan vaccinet tog slut.
-Vänta, säger Sirrku och kör ut ett papper, klipper och formar och ger mig en färsk uppdatering över körlistan för vaccineringen av de boende i Lom
ma.
Ni kan se listan som vinjettbild. Det är jag som ramat in den med svart och lagt till rubriken. Vad gör man inte för sina kära bybor. Det är nämligen en viktig nyhet, en nyhet som vi alla bör ta på största allvar.
-Det händer mycket nu. Och det sker snabbt. Jag vill betona att listan plötsligt kan ändras, men jag bli ändå glad över om du vill köra ut den. Den är alldeles färsk för dagen, säger hon vidare.
Då gör jag det.
I dag känns det speciellt skönt att vara bloggare.
Jo, en ska till som jag fångat upp från ett annat håll. När vaccineringen av barnen i Lomma drar igång, ska det tydligen också finnas en narkosläkare på plats.



Är du sugen på veta mer om svininfluensan. Kolla in NETDOKTORN HÄR!
Jag avrundar med en efterlysning.
Jag har med ljus och lyckta försökt få kontakt med Sydsvenskans chefredaktör, Daniel Sandström. Det verkar vara helt omöjligt. Då återstår endast att efterlysa honom.

Inga kommentarer: