lördag 5 september 2009

Björn Ranelid chockad över stölden!

Jag lyckades med vad ingen annan har lyckats med, nämligen att få ordets och talets mästare, Björn Ranelid, att tappa målföret.
I dag på eftermiddagen fick jag tag på Ranelid. Han fick en kort information av mig, om att tjuven slagit till i natt och snott hans metaforer och aforismer som smyckade den långa bryggan i Bjärred-se hela inlägget här nedanför.
Det är då han tystnar. Efter en stund
när han hämtat sig säger han:
-Det kan inte vara sant.
-Jo, svarar jag, inte alla men tillräckligt många. Någon har stulit dina vackra ord.
Nu skulle man kunna tro, att Björn s
kulle bli stolt över att någon älskar honom så till den milda grad att man helt enkelt stulit hans tryckta ordkonst.
Det blir han inte.

Björn Ranelid blir både arg och upprörd.
-Det är förfärligt. Jag kan stå ut med att man en gång stal skylten på min bil med mitt namn, även om det är otäckt. Jag kan stå ut med att man en annan gång nästan på slog sönder bilen, men det här, säger han och får igång svadan igen.
Nu kanske det ordnar sig ändå. Arrangörerna Lomma Events Göran Lindkvist lovar trycka upp nya åt Björn.

-Ja, det måste ordna upp sig på något vis. Fast det blir inte det samma, fortsätter Björn Ranelid.
För övrigt har kulturdagen i Lomma så här långt dragit en nitlott. Det kommer den ena after den andra besvärliga regnskuren.
Så då kör vi en passande trudelutt:


Och när ni tröttnat på allt regn. Koppla av med Freddie Mercury.
Gå in HÄR!

Inga kommentarer: