tisdag 8 september 2009

Ammande män-debatt i SVT2. Frank Sten först ut!

Ammande män, grejen är redan körd. Dr Kurberg släppte loss galningen Frank Sten för flera år sedan.
Frank Sten?
Så här ligger det till.
När bloggandet var tämligen i sin linda dök Dr Kurberg upp. Han presenterade sitt rika familjegalleri som bestod av en massa udda typer, en av dessa var-nu blir Tobias, Björne BG, Johan mfl glada-just Frank Sten.
Familjen var inte riktigt klok. Det var galenskap i kubik. Värst var nästan alltid Frank Sten.

En dag var Dr Kurberg, denna världsberömda vetenskapsman med forskningscentrum i Burma, tvungen att lägga ner bloggandet, helt enkelt låta denna utsökta familjefest vila.
Viktiga forskningsuppdrag i det Inre Mongoliet väntade nämligen på sin lösning.

Då dyker plötsligt Jessica upp, en härlig brallis som Biffen och Bananen alltid sa.
-Calle, det här med Dr Kurberg. Berätta? Calle, du kan väl berätta. Vem är han?
-Ja, jo, Jessica, stammar jag. Låt mig ring
a ett samtal.
Jag får tag i Dr Kurberg som precis funnit en sabeltandad tigertgadd med amalgam(?)fyllning i någon märklig mylla straxt utanför huvudstaden Hohho.
-Får jag berätta för Jessica, frågar jag.
-Jessica från bayern?
-Nja, bayern och bayern...

Efter det är det bara till att köra. Spänn fast säkerhetsbältet, för nu blir det åka av. Här kommer ett pyttelitet bildsvep över en verkligt galen skön värld.
Håll till goda.
-Jessica, Dr Kurberg hälsar.








ALARM!
Vill du har mer Dr Kurberg, Frank Sten osv. Hör av dig till mig.
Jag är ännu så länge rätt så norma
l, fast frågan är: hur länge till?
Alla som vill tacka Jessica. Jubla. NU!!!!

Inga kommentarer: