fredag 28 augusti 2009

Malmö FF:s VD Pelle Svensson transplanterad!


Här kommer Malmö FF:s VD, Pelle Svensson, 53 år, knallades iförd solglasögon. Det är egentligen inte pga solen utan att han har genomgått en transplantation.
Dagen efter Malmö FF spelat 0-0 hemma mot Gefle den 29 april lades han in på Universitetssjukhuset i Lund och fick en ny hornhinna.
Ögonproblemen för Pelle Svensson började för drygt ett år sedan. Synen blev grumligt och allt sämre, främst då det vänstra ögat. Till slut gick det inte längre. Pelle Svensson blev blind på ögat. En transplantation blev nödvändig.
-Jag fick ligga inne några dagar, berättar Pelle Svensson för mig.


Det är i dag en tämligen rutinartad operation. Bara i Lund görs ett 100-tal varje år. Operationen gick bra, men fortfarande är han känslig för starkt solljus och kisar gärna. Då underlättar solglasögonen.
-Jag upplever inga andra problem i dag. Det stör mig inte det minsta och jag kan jobba fullt ut, fortsätter han.
Nu är det bara själva linsen i det aktuella ögat som ska fixas till. Först då får han full syn på ögat.
Det kan nog behövas, med tanke på så knackigt det gått för Malmö FF i årets allsvenska. Laget ligger på tionde plats. Det är inte precis någon succé.
-Ja, det är tur att det är Roland Nilsson som sköter om träningen och laget, säger han och avrundar med:
-Den övriga verksamheten har jag full syn för att klara av.
Fast nu är det Roland Nilsson som får genomföra en operation av laget inför derbyt mot HIF på måndag. Lite ny friska tag krävs.
-Ja, det kan nog behövas. Vi behöver en vinst mot HIF, slutar Pelle Svensson.

Klicka HÄR!
http://callerockbacksmff.blogspot.com

Inga kommentarer: