torsdag 6 augusti 2009

Leif har hittat nästa stora Boogie Woogie-stjärna!

Leif Christoffersson är min lekkamrat sedan späd ålder. Nu åldras vi båda med stil. Vi värderar god musik högt.
När Leif hör/ser, eller jag, något alldeles extra, larmar vi varandra.
Nu hörde han av sig och var helt lyrisk över en pianist han nyligen hört i Köpenamn. Lasse Jensen heter han.
Leif hittade honom t o m på YouTube. Jag lyssnade och häpnade. Den grabben kan verkligen riva av en Boogie Woogie så världen stannar. Nåja, i alla fall min BLOGG.
Jag håller med. Lasse Jensen är för oss svenskar ett helt okänt fenomen, tills nu. Det kan ni tacka Leif Christoffersson för. Det är han som upptäckt honom. I alla fall för alla er som läser min BLOGG.
Efter allt tjat om cirkus är det så tid för en helt annan cirkus:

Lasse Jensen i full frihet.
Lyssna, titta och njut. Ni kommer aldrig att glömma honom.

FULLT ÖS!

Inga kommentarer: