fredag 14 augusti 2009

DRAMA I MORRONDOPPET!



Hösten börjar på allvar nagga oss morrondoppare i badbrallan. I morse drog vindarna till med över 10 m/sek.
Agronom Mia från Lomma och lärare på Flyinge hästsportcentrum tvekade aldrig och kasta sig i det oroliga havet. Ni kan själv se bilderna. Mia får jobba hårt med att tämja de vilda vågorna. Det var faktiskt mer dramatik i verkligheten än vad bilderna ger sken av.
Själv stod jag där på darrande ben och knäppte Mias tuffa morrondopp.
-Calle, nu är det din tur, sa Mia till m
ig när hon kom upp med skum i håret. För riktigt platta till mig, viftade hon med tempen: 17 grader!
Vad gör en ömklig karlslok i ett sådant utsatt läge? Dessutom utmanad av en kvinna.
-Me Tarzan.You Jane.
Jag hoppade i havet med bränningar s
om påminde om Doggers bank.
-SLURP, sa det och så åkte jag på sommarens första rejäla kallsup. Jag svalde halva Öresund i ett svep.
Senast jag svalde mitt badvatten var i Siambukten. Den gången kostade mig drickat några häftiga vänder på muggen. Jag fick tugga ångkokt ris i några dagar. Vi får väl se om Öresund är renare än Thailands sköna vatten.
Tack Mia för bra bilder. Tack Öresun
d för supen.
Här en BONUS bild:

MFF-BLOGGEN avslöjar:
Ficktjuvar på Swedbank Stadion i Malmö!
Gå in HÄR!

Inga kommentarer: