torsdag 2 juli 2009

Vår Herres Skapare har invaderat Lomma Beach!

En löddrig postryttare skickade mig ett mail och bilder, tagna med sin mobiltelefon. Jag är nämligen så gammal att jag aldrig slutar överraskas av den moderna tekniken. Jag minns när min fotograf fick ”tela” som det kallades, hem bilder från när och fjärran till redaktionen. En bild kunde få rulla i timmar innan den var framme. I värsta fall kraschade hela skiten.
BG, min löddriga postryttare, öste bara i väg ett mail med bilderna och så skrev han:

Hej Calle!
Har du koll på vad som händer på stranden. Det har du säkert men om inte.
Jesu Kristi kyrka av de sista dagars heliga har ett ungdomsläger i Lomma med ungdomar från hela Sverige. Det finns också utländska ungdomar. De har alltså läger i Lomma med inkvartering i Pilängsskolan (de kom i tisdags).
I går samlades alla ungdomarna (alla med gula T-shirts) och plockade skräp på Lommas strand. Man Tackar! Idag är de på stranden och har en Beachboll-turnering. Ett nät står på stranden och ett står uppe på den uppblåsta stranden. Vad kul att någon förstått vad man kan ha den biten av stranden till. I morgon fredag är lägret slut. Jag tog några bilder med min mobiltelefon.
Hälsningar/Bo-Göran


Herre Jesus, BG, det är bara så lysande. Pang så åkte din rapport ut i hela vida världen (Jo, Calle Rockbäcks BLOGG läses både i USA och Kina. Jag vet nämligen det)
Tusen tack!

Inga kommentarer: