söndag 5 juli 2009

Så fungerar Michael Jacksons DÖDSDROG!

Jag och Michael Jackson har använt samma narkosmedel och stenhårda morfinpreparat. Medan jag varit dödssjuk har superstjärnan behövt sova. Min behandling har skett på sjukhus och i operationssalar. Michael Jacksons, däremot, hemma i sagosängen på Neverland, på turné och andra boställen.
Den här mannen var absolut galen. Ingen normal och frisk människa tar nämligen dessa medel helt frivilligt.
På bilden här ovanför har jag släckts ner med narkosmedlet Propofol. Det är samma medel som nyhetsbyrån AP uppger ha hittats i Jacksons hem.
Han behövde sova.
Jag min stackare, elkonventeras för sjunde gången för förmaksflimmer och får några hundra volt genom kroppen. Jag är glad att jag är sövd. Och bedövad!


Bilden här ovanför är i sin tur batteriet som man använde den gången på Lunds Universitetssjukhus. Michaels Jackson hade ett avsevärt större medicinskt berg. Där fanns också:
Hydromorfon eller som det heter på svenska, Dilaudid-atropin, med den kemiska formeln C17H19NO3. Det är absolut lika farligt och beroende framkallade som heroin. De spelar i en egen livsfarlig division.
Jag har fått Dilaudid-atropin många gånger. Jag lovar, endast någon milliliter behövs för att skicka dig in i evigheten. Så här upplever du en spruta:
Effekten kommer tämligen omedelbart. Det susar först till i benen, underkroppen och rusar snabbt upp i huvudet. Det känns som man får en underbar drunkningsdöd i madrassen. Du är borta.
Jag har fått medlet i samband med ca 50-talet svåra njurstensanfall som lett fram till nio operationer. Dilaudid är stentufft. Smärtorna försvinner omedelbart, vilket också ger en obeskrivlig känsla av frid.
Jag har också fått det efter vaknat upp efter andra stora operationer.
Michael Jackson tog det, tja, varför? Sova? Beroende? Möjligt.
Medlet sitter i ca fyra timmar. En gång på sjukhuset i Uddevalla i slutet av 1970-talet fick jag en sådan spruta var fjärde timme under en veckas tid. Det slutade med att jag krälade omkring i sjukhussängen och upplevde mig attackerad av ormar. Det var en hemsk upplevelse.
För min del slutade det med att jag i dag inte klarar av preparatet. Jag får enorma uppkastningar och mår pyton.
Numera när jag opereras säger jag alltid till narkosläkaren före operationen:
-Ge mig absolut inget Dilaudid. Då dör jag.
Michael Jackson dog.

2 kommentarer:

Ola sa...

Men ingen vet om det var det som Michael Jackson använde eller om det var det som orsakade hans död.

Pressen är fortfarande full av rykten och väldigt lite fakta. Läste häromdagen att barnens nanny, som enligt mer eller mindre seriös press, både i Sverige och utrikes hade magpumpat MJ regelbundet. I förrgår gick hon ut och sa att hon aldrig någonsin magpumpat varken MJ eller någon annan och att hon inte har någon aning om hur man gör när man magpumpar någon. Det var bara ytterliggare en av alla dessa "säker information från nära vän till familjen" källor som pressen nuförtiden använder sig av och i synnerhet när det gäller Michael Jackson.

Dagens press behöver en uppryckning när det gäller etik och moral. Vad hände med att dubbelkolla källor?

Anna sa...

Riktigt intressant inlägg!! Som tidigare kommentatör så håller jag med om att vi inte vet så mycket om det är sant, allt om drogerna osv, men dina erfarenheter om ämnet borde ha kablats ut i nyheterna minst lika mycket som diverse lösa rykten.

Hoppas också att du aldrig mer behöver utsättas för de där sakerna!!
Det låter ju inte trevligt.