torsdag 16 juli 2009

Morrondoppet-21 grader i vattnet!


Det blåste sydvästliga vindar över Lomma i morse. Då dyker genast det gröna gänget upp och överfallet oss morrondoppare.
Bilden här ovanför är tagen kl. 06.45 i morse från den lilla bryggan längst ut vid Centrum badet. Det ser inte direkt inbjudande ut.
Däremot var situationen klart bättre vid den stora T-bryggan.
-Riktigt klart, sa en pigg tant och farbror till mig i badrockar.
Jag själv då?
Jo, jag hoppade i gröten, men med tanke på mina känsliga öron, numera åter lika finstämda som en Stradivaius, höll jag huvudet ovanför vattenytan. Jag hoppades även på slippa få in några gröna fulingar i mitt stiliga gap.
Jag behövde i vart fall inte borsta tänderna igen.
Och inte blev jag som Hulken!

En sak till. Du har väl lämnat din röst, längst upp till höger på BLOGGEN

Inga kommentarer: