söndag 19 juli 2009

Månladningen, Elvis och mordet på Sharon Tate. Endast på denna BLOGG-rena cirkusen!


I morgon är det på dagen 40 år sedan en mänsklig varelse tog sitt första steg på månens yta.
Vi som var med minns det som det var i går. Det var en overklig händelse som följdes av hela världen.
Vännen Björne var på plats i Florida när månfararna drog iväg från Cape Kennedy Space Center. Han satt ”nästan” mitt i smeten.
Jag själv befann mig på andra sidan jordklotet, nämligen i Strömstad, Bohuslän. Där skickade jag iväg turister på nöjesk
ryssningar och skärgårdsfiske.
Fast en sak hade Björne och jag gemensamt redan då:
Vi had
e lika långt till månen båda två.
Vad har då Elvis Presleys berömda comeback i Las Vegas med saken att göra? Eller världens största cirkus Ringling Brothers?
För att inte tala om det ruggiga mordet på Roman Polanskis hustru Sharon Tate?
I morgon får ni lösningen endast på Calle Rockbäcks BLOGG.
Missa inte det.


Läs Sydsvenskan om månhistoriken. Länken får du HÄR!

Inga kommentarer: