lördag 11 juli 2009

Målar-Tommy tar semester med att-måla!


I går gjorde Målar-Tommy, 62 år, sin sista arbetsdag. Över 10 000 svenska yrkesmålare gick nämligen på semester.
Målar-Tommy har under våren satt färg på min bostadsrättsförenings tillvaro i Lomm
a. Våra brädväggar som färgats skitigt gröna av havets salta vindar har åter blivit skinande vita.
Varje dag har jag sett Målar-Tommy slita med sina färgburkar. Mellan färg klickarna har jag stannat till och
snackat lite fotboll.
En dag räknade vi ut att Målar-Tommy un
der sina 45 år i branschen gjort slut på några tankbilar med färg. För inte tala om alla tapet längder han satt upp. Om alla rullas ut räcker det lätt från Lomma till Rom i Italien.
Vad ska då Målar-Tommy göra på sin semester?
Jo, måla på huset hemma i Staffanstorp.
Det gäller att aldrig tappa taget.
I bland är det skönt med en bild från vårt dagliga liv.
Det blev till ett inlägg som inte är direkt färglöst.
Min härliga granne Stig kom med detta klipp till mig.
-Calle, han med den där italienska maten i TV har tagit efter din hatt.
Nja, det tror jag inte, men märkligt är det. Och en kul hatt bild till blev det.
Heja alla trevliga sommar hattar!
Tack Stig!

BONUS STIG
Visste ni att Stig har en utsökt fin sångröst? Och spelet i en orkester. Och fortfarande är ute och lirar med sin bror. Ja, så gillar han en whisky. Vem gör inte det?

Inga kommentarer: