tisdag 28 juli 2009

Bo Hagström med TV-succén ”Solens mat”:

Så här skrev jag på bloggen lördagen den 11 juli i år.
”Min härliga granne Stig kom med detta klipp till mig.
-Calle, han med den där italienska maten i TV har tagit efter din hatt.
Nja, det tror jag inte, men märkligt är det. Och en kul hattbild blev det.
Heja alla trevliga sommar hattar!
Tack Stig!
BONUS STIG
Visste ni att Stig har en utsökt fin sångröst? Och spelat i en orkester. Och fortfarande är ute och lirar med sin bror. Ja, så gillar han en whisky.
Vem gör inte det?”

Livet är bra besynnerligt.
I dag sprang jag av en händelse på just Bo Hagström. Han kände igen mig och jag kände igen honom ännu mer. Vem gör inte det efter alla hans härliga italienska matprogram i TV?
Jag drog raskt Stigs story om hatten. Bo skrattade och sa:
-Nej, hatten var med redan när jag gav ut min första bok om solens mat för flera år sedan.
Bo fyllde på med:
-Just nu redigerar jag sex nya program som kommer i december. TV vill ha fler, men jag vet inte om jag orkar.
Och till slut:
-Det var trist det där med Stig.
Min vän och goda granne Stig dog nämligen helt hastigt i går. Han efterlämnade emellertid ett fint visitkort efter sig.
Så här trädde han fram med sin humor i bloggen i samband med den franska nationaldagen den 14 juli i år.
Frid över Stigs minne.
Vi saknar dig.



ÖVRIGA NEWS FRÅN LOMMA
Sydsvenskan skriver i dag om otjänligt vatten vid en av våra badbryggor. Vi får väl ha stängd trut när vi badar. Läs Alf Sjögrens artikel HÄR!

Inga kommentarer: