måndag 27 juli 2009

BADKRUKA!

Ja, så har man sällat sig till de andra krukorna. För en tid sedan skrev jag om grannen Kent som tog sitt premiärdopp efter åratal som kruka. Då fick man nästan på brännskador av vattnet. Det var sommarhetta i Lommas badbalja.
Nu är läget något annorlunda. I morse rådde stor förvirring bland morrondopparna. Buden på tempen i vattnet blev till rena rama auktionen.
-15 grader, sa Ulla.
-Han där borta sa 16 grader, fortsatte Lennart.

-17 grader fick jag, avrundade Eva.
-Men så har jag glömt mina glasögon, urskuldade sig Ulla med.

För min egen del är saken biff. Jag taxar in bland badkrukorna.
På den tiden kvinnorna tog fel på mig och Clark Gable, badade jag även med isbjörnar. Den tiden är förbi. Numera kan jag ligga sömnlös över 15 futtiga grader i vattnet.

Årets bad sommar kan väl inte vara finito alla redan?
Då ska ni veta att det blåste västliga vindar. Om ostan legat på, hade det t o m varit en bit under 15 grader.
Låt oss be en stilla bön för badbaljan i Lomma. Och sommaren.



Inga kommentarer: