fredag 19 juni 2009

Trevlig midsommar! Frossa med Tommy Cooper!

Midsommar med alla tillbehör: sillen , snapsen, nypotatisen, gräslöken och ett gott öl.Och jordgubbarna!
Sju sorters blommor under huvudkudden.
Ljuset. I norra Sverige dagsljus i 24 timmar. För oss i södra Sverige släcks det ner några nattliga timmar.

Regn eller sol?
Jag kollar med den norska vädertjänsten YR. Den är faktiskt bäst på att spå väder. Slår t o m abborrgubbarna i norr.
Om Lomma står det kl 07.30 nu på morgonen, att vi får en liten ynklig skvätt regn kl 14.00 och en pytteomgång 18.00. Annars sol.
Det ser minst sagt bra ut. Faktiskt.
Trodde jag, för kl 12.25 mullrade åskan...
Jag vill önska alla BLOGGENS läsare-och ni börjar bli väldigt många-en trevlig midsommar.
Precis när jag slog in punkten damp dagens Sydsvenskan ner på mitt bord. Där läser jag följande annons. På midsommarafton!
Det är 187 dagar (jag kan ha räknat fel på någon dag, det där med + är ju så svårt, Björklund) kvar till Julafton. Det är läge att ta sig för pannan. Julen kommer tidigare och tidigare, men det här är rekord.
Tid att varva ner. Det gör man bäst med min favorit komiker, Tommy Cooper.
Här är han i full frihet.
Och glöm för fan julen!
FROSSA!


FOTNOT: Vinjettbilden är från vårt Paradis i Dalsland. Där firade vi den med fantastiska midsommar i mannaminne. Därför en speciell hälsning till Ann-Mari och Roland som i vanlig ordning firar midsommar på en fäbodvall i Dalarna.

Och nu, mina vänner, alla ni som tycker min blogg är i mesigaste laget när det gäller att FIRA MIDSOMMAR. Gå in på Grantoppen. Då får ni ert lystmäte. Klicka HÄR!

Inga kommentarer: