söndag 24 maj 2009

You´ve got mail (Du har mail)


Filmen You´ve got mail med Tom Hanks och Meg Ryan släpptes för över 10 år sedan. Det var en varm romantisk komedi som blev en succé.
I går var det min tur, att få ett ovanligt spännande mail:

Hej!
Grattis, din blogg är nominerad till Årets Blok!
Du kan läsa mer om tävlingen ”Årets Blok” på www.vulkan.se.
För att vara med i tävlingen ska du välja ut de bästa
inläggen i din blogg och och publicera dem i en bok på
www.vulkan. Blogg + bok = Blok!
Vänlig Hälsning EvaEmma Andersson, Vulkan


Tom Hanks och Meg Ryan. EvaEmma och jag. Eller varför inte en romantisk framgångssaga med Linda Skugge som driver boksajten Vulkan?


Calle Rockbäcks BLOGG har alltså blivit nominerat till Vulkans tävling ”ÅRETS BLOK 09”.
Livet stannade upp en liten stund. För att få ordning på mina franska nerver tog jag en promenad i hamnen. I en papperskorg med Öresund som fond och Danmark i fjärran, hade någon dumpat ett par skidor-se vinjettbilden.
Det kändes symboliskt, precis som mitt eget liv, upp och ner.
EvaEmma, underbart namn, vill att jag ska välja ut de bästa inläggen som jag serverat här på BLOGGEN, sedan i början av juli 2008.
Kära nå´n då, i min diversehandel har jag hällt över 400 inlägg över mina läsare. Jag vet att ni blir fler och fler och det är jag tacksam för. Det är egentligen ni som sett till att jag blivit nominerad.
Jag har mest rört mig i Lomma, men även i den stora vida världen. Inget är mig främmande. Det är en kolossal röra jag har att gräva i.
Jag tror jag får ringa Tom Hanks.
PS. Tipsa gärna mig om inlägg jag publicerat här på BLOGGEN och som ni vill ha med i en BLOK.DS.

Inga kommentarer: