lördag 16 maj 2009

Ockupationsfestivalen i Lund-demokratins avigsidor!

Ockupationsfestilvalen som just nu pågår i Lund, ger mig dåliga vibbar. Just nu försöker man ockupera hus, men polisen utrustade med sköldar stoppar alla försök. Ännu så länge.
Jag hatar dessa fredsälskare. De som vill ockupera våra hus och hem, vill väl ha fred i världen?
Jag hatar alla krig. Jag hatar alla som vill ockupera saker och ting. Jag hatade det som hände i Fallujah, se bild här nedanför.
Nu talar vi plötsligt om en blodig ockupation. Allvar med död och lemlästade människor. Inte en massa idioter som klär sig i vitt-fredens färg.
I Lomma slår vi i stället upp en öl och tar en virre och följer den allsvenska matchen mellan Elfsborg-Halmstads BK. Slut 4-0.
Det borde dessa barnungar i Lund som kommer från rikemanshem också ha gjort.
Jag tar er i örat!
MEN!
Alla vi andra som inte klär ut oss i vitt: HA TÅLAMOD!
Hipp-Hipp grabbarna vill ordna en humorfestival i Lund nästa sommar. Det låter inte för tillfället som världens lustigaste idé.
Det känns jobbigt att vara rolig i Lund just nu.
Följ dramat på Sydsvenskan. Klicka HÄR!

Inga kommentarer: