måndag 18 maj 2009

Lomma värre än både Manhattan och Kairo!


Mina franska nerver är på upphällning. Jag har kört bil i diverse världsmetropoler, men aldrig upplevt något liknande som det trafikdrama vi i Lomma genomlider.
Jag kommer och tänka på den stunden på Manhattan, då min bil satt fast som i en jättelik kompakt trafikgröt. Då, kära vänner, hördes brandkårens siréner. Ni som varit med, vet vad som gäller: UNDAN, FÖR FAN!
Alla var vi redan galna och trängde upp plåthögarna på närmaste trottoar. Själv hamnade jag nästan i lobbyn på Marriott Marquis Hotel, Times Square and the Broadway theater district, midtown Manhattan, som det så vackert heter på english.
I dag på förmiddagen i Lomma återvände jag i mina tankar till den där dagen på Manhattan.
Att man bygger om Lomma vet ni redan. Korsningen Centrumgatan-Höjeågatan har varit stökigt i snart 1,5 år.
Först grävdes en massa hål som fylldes igen och så grävdes nya upp, fylldes igen och samma hål upp igen osv, och så började man bygga biblioteket och grävde fler hål som fylldes igen och större hål en bit bort osv.
I dag på förmiddagen var allt värre än någonsin-se bilderna. Nu kom också asfalten men det har den gjort tidigare, så det innebär ingen lättnad.
Jag tror jag behöver dropp!



Text o bilder copyright Calle Rockbäcks BLOGG

Inga kommentarer: