lördag 25 april 2009

Den stora passionen i Lomma!




Det är lika så bra att göra klart spelreglerna från början. Tro nu inte att Tomas och mitt största intresse i livet är just sex mellan fiskmåsar, i detta fallet t o m skrattmåsar.
Det är lika märkligt om man är sugen på måssex som skotten som våldtog en trottoar. Han blev dömd för tilltaget! I Östersund var det t o m en lirare som helt spårade ur i byxan av damcyklar. Han idkade ivrigt könsumgänge (heter det så med cyklar?)med både Monark och Crescent. Även han blev dömd till böter.
Nej, vårt intresse beror helt på vad som sker i sommar när avkommorna ska lära sig flyga. Då, mina Damer och Herrar, är det ett jävla liv på taken runt omkring där vi bor.
Redan vid 4-5 på morgonen sätter flygövningarna i gång. Värst är det när Björne från Stockholm kommer ner till Lomma för hälsa på, och njuta av vår utsökta likör. Han håller på Hammarby IF i fotboll och då spårar skrattmåsbarnen ur totalt.
Varje morgon staplar Björne upp till frukostbordet och förbannar oljudet som håller på att göra honom galen. Har vi inte några gamla hörntänder som han kan få låna? Hans egna är slut. Påminner mer om regelskeppet Wasa när det bärgades 1961.
Jag försöker trösta med att det hade varit bättre om han gått över och hejat på Malmö FF.
Tomas och jag brukar nämligen skria tillbaka till måsorkestern:
-HEJA DI BLÅE!
Banne mig, om det inte hjälper...

Inga kommentarer: