tisdag 10 mars 2009

Det är inne med böcker om farfar

Den senaste flugan i bokvärlden är att ta heder och ära av sin pappa eller skriva gulliga böcker om sin farfar, typ "Min Farfar och lammen".
Jag tänkte att jag vänder på steken och skapar en bilderbok om farfar i stället.
Mitt ena barnbarn, 2,5 år, fick den stora äran att ta omslagsbilden.
Klick, sa det. Resultatet ser ni i vinjettbilden.
Farfar framställs som rena rama monstret. Bilden säger faktiskt en hel del om barnets värld. Vi vuxna borde tänka på att vi i barnens ögon framstår som jättar.

Genast kommer jag att tänka på barnprogrammen i TV. Jag har alltid undrat varför vuxna alltid förvandlar sig till idioter i dessa program. Värst är TV 4 och deras barnprogram före Lasse Bengtssons lördagsmys.
Här är ALLA vuxna som är med KOMPLETTA IDIOTER. De spelar upp sig med förvridna ansikten, toalettringar runt skallen, rapar och fiser när de pratar osv
Jag tittar på bilden som mitt barnbarn tog av mig. Nej, det var ingen bra idé med en bilderbok om farfar.
I stället plockar jag fram lite andra bilder och berättar sagan om farfar när han var ung och vacker och sjöng smäktande serenader för farmor.
Ja, jävlar i min låda.

Inga kommentarer: