måndag 2 februari 2009

INGO:s död knockade Super Bowl-finalen i USA!


I Sverige slog Ingemar Johansson död ut Super Bowl-finalen i USA. Den amerikanske obegripliga sporten, där man springer omkring med en avlång boll, är för oss svenskar, brrrr...
Hur som helst så tog Pittsburgh hem trofén. Bra!
Dessutom för sjätte gången. Rekord.
På bilden till vänster mitt minne som jag dricker öl ur och inte cola.
Jag har nämligen jobbat på att lära mig sporten. En gång satt jag på klassikern Three River Stadium i Pittsburgh och fattade noll. Ja, sedan jämnades arenan med marken,typiskt.
I början av 2000-talet invigdes den senaste skapelsen för närmare två miljarder svenska chockade kronor, Heinz Field.

Det som imponerar mest på mig är att samtliga Steelers matcher hemma i Pittsburgh sedan 1972 är slutsålda. För ytterligare studier i ämnet. Kolla in http://grantoppen.blogspot.com

Inga kommentarer: