onsdag 18 februari 2009

Här kommer lösningen på Osama bin Laden?

Hade det inte varit för att New York Times och Reuters gått ut med uppgiften för en stund sedan, hade jag inte brytt mig. Nu sprang jag på storyn av en ren tillfällighet. Förlåt mig, men jag kan inte låta bli förmedla några stänk-för TÄNK OM!?
Stämmer spådomen är det en världssensation.Två professorer, Thomas Gillespie och John Agnew, på det berömda UCLA i Los Angeles har alltså knäckt gåtan.
Var i helvetet tog talibanledaren vägen? Det är en fråga hela världen ställt sig.
Svaret kommer här:
Jo, han sitter och trycker i Parachinar. Det är en stad i ett oroligt och klanstyret område i nordvästra Pakistan. En bit bort i de otillgängliga bergen ligger det mer berömda Tora Bora.
Parachinar hamnade för övrigt på världskartan i lördags. Staden skakades av ett bombdåd i samband med valspurten i Pakistan. Närmare 40 människor dog och hundratals skadades.
Det är inga snälla gossar i dessa bergstrakter.
Man kan väl tycka att professorernas spådom kommer rätt så lägligt.
Genom att studera satellitkartor m m samt geografiska uträkningar osv, har de kommit fram till att Osama bin Laden alltså sitter och trycker i den här stökiga hålan.
Jag tror inte på Snövit heller. Det gör tydligen New York Times och Reuters.
Godnatt!

Inga kommentarer: