fredag 20 februari 2009

GUNILLA AXÉN V/S CALLE ROCKBÄCK



SKRAAAAAP...SLAP och SCHABRAK...
Jag får mig en omgång av Svenska Fotbollförbundets utvecklingschef Gunilla Axén.
Alla begriper redan nu att Gunilla inte går av för hackor.
Hennes meritlista är lång och tung:
Hon var den svenska damfotbollens förgrundsfigur under 80-90-talet. 29 landskamper, tog hem skytteligan med 22 mål för Gideonsberg IF, EM-guld mfl stora internationella meriter.
I dag alltså boss på förbundet med många stora och viktiga arbetsuppgifter framför sig.


Jag öppnar stenhårt:
-Damfotbollen får för stort utrymme i media. Vårt landslag misslyckas alltid. Värdelöst.
WRAAAMMMM...sa det och så plattar hon till mig med Börjes 17,5 ton tunga väghyvel.
-Vet du varför gubbarna inte smälter. Jo, man anser att vi ser ut som män och att alla är lesbiska.
Gunilla hämtar andan och pressar väghyvelbladet djupt in i mig.
-Fel fel fel! Hur man ser ut kan man ju inte rå för. Jag var själv inte så "flickaktig" under min aktiva tid, men en jävla bra fotbollsspelare.
-Idag är jag mer kvinna, men skjuter hårdare än alla min sons kompisar i laget....hahaha, jag är mycket nöjd!!!
Ja, så där gick vi på. Gunilla Axén frustar medan Börje stänger av den brummande starka hyvelmotorn.
Ja, vad svarar man på den salvan? Naturligtvis ingenting utan kniper käft.
Vi gubbar behöver en riktig snyting, en rak höger i plytet som tecknaren Rit-Ola alltid sa.
Nu fick jag en omgång. Den satt fint. Tack för det Gunilla. Jag gillar damidrott men fotb...
-TYST! Idag borde vi vara stolta, vi har den bästa ligan i världen....på damsidan, fyrar hon av med.
Jag blir tyst. Finns liksom inget mer att säga. För så är det säkert, att vi har världens bästa damliga i fotboll, men landslaget...
-Varför smälter inte gubbarna, borrar Gunilla Axén in i mig som avslutningssalut.
Jag ger mig och kastar in handduken.
Gunilla Axén v/s Calle Rockbäck
Seger på teknisk knockout till Gunilla.
Jag tror att hon får bli Bloggens ambassadör i sportfrågor. Om Gunilla tror det endast gäller damfotboll, så tror hon fel. Nej, rubbet handlar det om.
Denna vassa brud ska jag nämligen ta vara på.

Inga kommentarer: