söndag 18 januari 2009

PREMIÄR FÖR FLAGGSPELET! Och första översättningen.

Första kommentaren till bloggen. Richard gick in. Översatte min text från svenska till engelska. Han skrev:

Amazing what that translation widget can do. I can actually read all of your posts!

den 18 januari 2009 15:27


Flaggspelet på min blo
gg, har alltså redan gett resultat. Prova gärna. Klicka på en av flaggorna som ligger i rutan med en röd ram.
OBS: LÄNGST UPP TILL HÖGER PÅ BLOGGEN!
Prova gärna översätt min blogg till kinesiska eller japanska. Varför inte grekiska? Inte mindre än 24 språk finns att välja på. Det bör räcka en stund.
Flaggspelet är en service till min internationella publik, för nu ska Calle Rockbäcks BLOGG ut i världen. Redan nu har alltså Richard testat och han blev nöjd. Trots att allt inte är 100 procent, så blir det begripligt.
Jag tänker göra Lomma, min fantastiska hemby, världsberömd. Kommunhövdingen Thomas Håkansson kommer inte att tro sina ögon, t o m i Rajasthan kommer man att få lära känna människorna i Lomma. Mina fantastiska grannar och vänner blir givetvis också internationella auktoriteter.
För första gången ska Lomma ut i den stora vida världen, det du Thomas Håkansson. Visst har jag fått hybris. Det känns riktigt skönt.
Bara för ni ska fatta grejen, kan ni här nedanför njuta av en vacker kvinna från just Rajasthan, Indien (det ligger väl där, jag får översätta..). Hon hälsar till alla mina bloggläsare.
Inte minst BG som måste göras till en form av ambassadör. Jm Annie tog bilden. Jag har alltså fått den av henne.
En ny spännande tid börjar för alla som bor i Lomma. Och alla som följer min BLOGG. Nu ska jag bara försöka utveckla det hela.Det kan bli jävligt nog...
FOTNOT: Tack till sonen Johan Rockbäck som lyckades lägga in flaggspelet på bloggen. Bra jobbat, Johan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Amazing what that translation widget can do. I can actually read all of your posts!