lördag 10 januari 2009

Kommunhövding kommer med lördagsgodis!


Lommas kommunhövding, moderaten och kommunalrådet Thomas Håkansson, är lätt att ha att göra med. När vi sent på eftermiddagen i dag talades vid slog han mig ögonblickligen knockout med en höger pärla:
-Jag ska direkt ta upp det här med en minnesskylt med tekniska förvaltningen. Det är inga problem.
Och fortsatte:
-Jag förstår att minnesstenen efter orkanen 1902 måste få en skylt som klart och tydligt talar om varför den står där den står, säger han med kraft.
Ja, då var det ordnat. Det känns väldigt bra. Bloggens kampanj har gett resultat. OK, det handlar inte om någon totalrenovering av stenen, men en minnesplatta är bra nog.
-Jag tror man ska vara försiktig och ge sig på den här typen av minnesmärken. Det räcker med en platta, fortsätter han.
Jag är benägen hålla med Thomas Håkansson. Därför anser jag röstningen här på bloggen om en renovering av stenen är tämligen meningslös och tagit bort den.
Från och med nu är dessa minnesstenar den här bloggens speciella bäbisar.
Finns det någon som har en nappflaska med lite lördagsgodis?

Inga kommentarer: