måndag 19 januari 2009

Blondinbella-Löwengrip, Gynning, Zytomierska-och en gammal GUBBE!


Det är min själ inte lätt att vara en gammal gubbe och blogga. Här kämpar man som en bäver och skapar unika bilder samt skriver lysande texter. Vad får man för det?
Vem bryr sig om det nya fina biblioteket i min hemby, Lomma?
Vem bryr sig, när jag trollar fram Barack Obama till ”The Magic Man”?
Vem i världen bryr sig om min kommunhövding Thomas Håkansson?
Vem orkar lyfta ett trött öga när jag skriver om mossiga minnesstenar i Lomma? Ingen jävel, förutom Sven, grannen.
Det finns fyra saker som fått mina bloggläsare att snurra in goda kommentarer.
Fakiren Kjell Swing (jo, det kommer mera).
Texten och låten ”Nu mår jag mycket bättre”.
Monica Antonssons attack på Liza Marklund.
Och Malmö FF:s nya stadion som pepparkakshus.
Annars är det mest öken. Ingen verkar bry sig. Jag gråter mig till sömns.
Därför bli jag såååååååååå...avundsjuk, när jag läser i bladet att bloggaren Isabella Löwengrip (Blondinbella) slår bloggrekord med 1600 kommentarer.
Vad i helsike skriver HON då om?
Jo, på sin blogg ”Blondinbella”, går hon loss på bråket mellan henne och två andra nötter, Carolina Gynning och Katrin Zytomierska. Det handlar psyksjukdomen anorexia.
Herre Gud, måste jag bli psykisk sjuk för att få kommentarer?
Från september 2007 till april 2008 plockade jag bort närmare 50 kg med en egen bantningsmetod. Det kan tyckas vara en omvänd form av anorexia.
Av alla tjockisar som bantar går över 90 procent upp i vikt igen. Däremot inte jag. Jag håller min omvända anorexiavariant.
Det skiter blogg världen fullständigt i.
Andra sidan har en japan testa min blogg. Han översatte bloggens innehåll med ett klick-flaggspelet längst upp till höger-till japanska. Japanen skrev sitt namn så jag begrep det: Leonard.
Det är mer än vad ”Blondinbella” lyckats fixa, hä,hä...

1 kommentar:

Ulrika´s blogg sa...

Kalle gråt inte över det.
Enligt min rundfrågning i Lomma och Tranemo tycks var och en följa din blogg: men det finns ett ordspråk som säger: att den som tiger samtycker, så fortsätt att förgylla vår dag med dina spetsfyndiga kommentarer om det mesta och de flesta.

mvh grannen mittemot (Kent)