måndag 8 december 2008

Sexbloggarna blahablaha!


Tid för ännu mera underhållning.
Läser i Expressen att sexbloggar är hetare än potatis. Känner mig näpen och helt utanför. Tydligen är det mest kvinnor som skriver ner sina erotiska tankar och erövringar till allmän beskådan. Känner mig också plötsligt gammal som gatan.
Jag menar, vad är det för mening med att randa ner sina hemliga drömmar som enbart stannar vid drömmar?
Nej, annat var det förr i tiden. Det var mera pang på rödbetan utan skyddsnät. Ta bara när porrklubben ”Hönan Agda” utanför Strömstad, i början av 1970-talet bjöd på offentliga samlag. Alla Norges gubbar vallfärdade dit för stilla sina lustar.
Min tidning skickade dit mig med fotograf Gösta. Norges största attraktion på den svenska sidan av Svinesundsbron borde dokumenteras i både text och bild.
Vi klev in i ett rangligt hus och sögs in i mörkret av den sugande musiken. På en nödtorftigt upplyst scen höll ett par på att kopulerade, om herrskapet förstår vad jag menar. Nedanför scenen lyste svettiga norrmäns tefats ögon upp mörkret.
Fotograf Gösta tittade på mig och jag på honom. Ja, vad fan skulle vi annars titta?
Efter föreställningen var det tid att intervjua ”artisterna”. Herre Gud i Himlen, har ni någon gång intervjuat ett par, som nyligen genomfört det mest intima som tänkas kan inför ett gäng svettiga norrmän? Vad frågar man om?
-Ja, det gick väl bra det här, började jag, för något ska man börja med.
-Jovars, svarade mannen och la in en pris snus.
-En ska int`klage`, sa kvinnan och tände en cigarett.
-Snygga badrockar ni har, fortsatte jag lite trevande. Är det inte svårt...norrmän och allt...
-Skit samma, avbröt mannen. Det är skit samma.
-He,he,ja, det kanske ja...
-En kan int`bry sig, en bare` köre` på, sköt kvinnan in.
-Nejmenärde...
-Vill du ha en snus?
-Ja,jo, tack, tack...
-Dö då? E` du fotografen?
Fotograf Gösta stirrade på kvinnan och nickade stumt.
-Feck dö gött med bildera?
Kvinnan med blonderat hår blåste ut rök på Gösta.
-Bildera...jo...kan vara svårt att ta om...kan man tänka.
-Int`då. Dö, vi köre på om e` stund igena.
-Ojdå, fixar ni...
-De e`bare` te` å köre` på.
I bland är det ett helvete att vara världsreporter. Jag kände mig som om jag stod i en lanthandel utanför Tranemo.
Förstå att jag inte är imponerad av sexbloggarna. Det är blahablaha, sanna mina ord.

Inga kommentarer: