fredag 26 december 2008

Fredrik Reinfeldt julens vinnare!

Det är märkligt. Min lilla röstning bland er bloggläsare, vem som är den mest begåvade partiledaren, stämmer nästan helt med Aftonbladet/Sifos mätning av förtroendet för partiledarna.

Undersökning som publicerades i dag i Aftonbladet visar på stort förtroende för statsminister Fredrik Reinfeldt. På min blogg tog han hem segern som den mest begåvade partiledaren. Vänsterpartiets Lars Ohly beskriver Lena Mellin som en raket. Det var han här också med sin överraskande andra placering. Jag skrev att Mona Sahlin kört i diket. Det gjorde hon också i Aftonbladet/Sifos undersökning. Däremot gick Göran Hägglund bättre än vad Jan Björklund gjorde. Maria Wetterstrand tyngs av sitt partnerskap med Peter Eriksson. Ja, så där kan man hålla på.

Min lilla röstning såg jag som en kul krumelur i kanten. Kanske det ligger mer allvar i den än vad jag tänkt mig. I så fall kan väl vi alla andra begåvningar, notera det för framtiden.

Trist nog finns det inget intresse bland media för min tävling om den mest begåvade partiledaren.

Vet ni varför?

Jo, om mitt namn varit Linda Rosing, Carolina Gynning eller Blondinbella hade jag hamnat i Rapport. Frågan är också om inte KG Bergström ringt och velat ha med mig i sitt stelbenta program.

Det kallas för journalistik.

Magsur?

Visst, bara för det ska jag ut och tokhandla på rean i morgon, lördag. På kvällen far jag hem till Rolf och dricka upp hans nyårssprit.

Något kul för man väl ha här i livet.



Inga kommentarer: