torsdag 16 oktober 2008

Överlevde glass på gröna ärtor i Kina


Japan har infört importstopp av gröna bönor från Kina. En analys av bönorna visar att de innehöll 34 500 gånger den tillåtna mängden av ett giftigt insektsmedel. Japaner har alltså blivit sjuka.
Jag ringde upp AMI som en dag i Kina plötsligt satt och sög på en glass av gröna ärtor.
Överlevde du? Gröna bönor eller gröna ärtor i Kina kan nästan vara skit samma.
-HA-HA, jodå jag är frisk som en nötkärna.
Glassen då? Gjord på gröna ärtor?
-Den smakade som frysta ärtor eller en kall ärtsoppa av gröna ärtor.
Kan det bli sommaren 2009 stora trendglass i Sverige?
-Nej, det kan jag inte tänka mig. Det ska vara glass med choklad, inte gröna ärtor. Annars gillar jag ärtor men i rätt sammanhang.
Jaha, ursäkta att jag störde. Lycka till med dagens ärtsoppa på gula ärtor.
-Tack för omtanken...

Inga kommentarer: