fredag 31 oktober 2008

Halloween! Nä, dra på trissor!


I veckan skrev jag här på bloggen om att jag inte direkt gjorde vågen åt nymodigheten Halloween. Nej, jag gillar jultomten mycket bättre än dödskallar och spöken. Tids nog får vi alla stifta bekantskap med både dödskallar och spöken.
Under självaste Halloween-dagen på fredagen, några timmar före spöktimmen plingade plötsligt dörrklockan.
-Ungar, bus eller godis, suckade jag och öppnade dörren.
Men dra på trissor. Där stod han i egen hög person: JULTOMTEN!
Inte nog med det. Han hade också med sig den spännande säcken.
-GODIS, skrek jag.
-HO-HO, sa tomten och vippade hemtrevligt med skägget.
Ur säcken plockade han fram en pava rödtjut, en riktig raritet i form av du-Pape.
-Ja, godis, skrockade han.
Nu tror genast mina bloggläsare att jag är en urballad skämtare. Det är jag inte. Tomten är helt igenom äkta vara, precis som vinet. Renarna och släden fick pga den dåliga snötillgången stanna hemma.
Årets första jultomte kom med tåget, men så äger han själv en riktig tågstation med ett utedass som Gustav V t o m har tömt, ja, ni vet. Utedasset är således en raritet och vårdas lika ömt som tomtetofflorna putsas.
Ja, det var en riktig härlig Halloween.
BUUUUUU! På er alla, kanske man skulle säga, men det passar bättre med:
GOD JUL!


Inga kommentarer: