onsdag 24 september 2008

Visst är livet ljuvligt!


Med tanke på allt trist som händer i världen, inte minst i Finland, behöver världen ett leende. Därför bjuder jag er från idyllen Lomma på en teckning som fått ett alldeles eget liv. Inte ens barnens Disney kunde göra det bättre. Fast jag är säker på att hela Ankeborg jublar i dag.
Teckningen fick jag för många månader sedan av Storsonen. Svärdottern står bakom konstverket. Nu var det hans sätt att berätta att barbarnskaran skulle utökats.Jag tryckte teckningen till mitt hjärta som flimrade av lycka.
I dag finns alltså teckningen i verkligheten och har sussat sin första natt i livet. En alldeles nyfödd baby, så visst är livet alldeles kolossalt ljuvligt. Se också inlägget här nedanför.
Hur det slutade för Gammel-Farmor på Tandläkarhögskolan? Jo, det gick bra. Hon vilar ut i hemmet med ett leende, både åt sitt eget udda äventyr och åt teckningen som fick liv.
Överkurs.
I morgon, torsdagen den 25 september, hämtar vi Gammel-Farmors tänder. Rapport följer om gaddarna funkar...

Inga kommentarer: