tisdag 23 september 2008

Sicken dag: synen paj, baby och Gammel-Farmor inlåst på Tandläkarhögskolan!

Sicken dag. Läge för huvudvärk.
Det började med att jag skulle försöka fatta hur min nyinköpta mobiltelefon, C702, fungerade. Det var ett helvete. Då ringde den fasta telefonen. Ett glädjebesked: vår svärdotter nedkom med vårt fjärde barnbarn. Allt gick bra. Det blev en liten gosse. 4080 tung och 56 lång. Härligt.
Eftermiddagen kollning av min syn. Rätt usel, dock ej gula fläcken. Nya gogles för en mindre förmögenhet. Jag kommer att se min blogg om fjorton dagar. Härligt.
Äntligen kunde vi fira barnet med några glas vin.Ännu mer härligt.
När kvällen började randas. Larm från Gammel-Farmor från nödtelefon!
"Jag är inlåst på Tandläkarhögskolan. Utan TÄNDER!"
Omskakad. Vin i truten. Vad göra? Räddningsinsats planerades i röda rappet. Gammel-Farmor som också blev Gammel-Farmor för fjärde gången i dag fyller 88 år i nästa månad.
Inlåst på Tandläkarhögskolan?
Det låter inte klokt.
Jag vilar i vansinnigheten. Och utan TÄNDER! Inlåst?!
Mitt i allt detta spelar mitt usla lag, MFF, en ödesmatch mot IFK Norrköping borta på Idrottsparken.
En menschen bör vara tålig.
Härligt.
Det vete väl fan det.

Inga kommentarer: