söndag 7 september 2008

Hundtips till Göran Persson


För det första blir han galen varje jul när jag äter upp hans älskade inlagda sillar. För det andra blir han galen av lycka varje dag när jag slickar ren hans snoriga kran. För det tredje kan han ta ner månen till mig-varje dag.
Nä, han är nog rätt OK.
Göran, husse är lat, därför lallar jag endast en stund med honom när vi tar våra promenader. Jag tror du skulle gilla våra små korta turer. Och sill lägger säkert Anitra in till jul. Däremot gillar jag inte när husse tar en sup till sina sillar. Då fryner jag. Tänk på det, Göran, ni får inte andas på vovven när ni smackat i er några stänkare. Människor luktar för jävla illa när de druckit brännvin.
Här får du och Anitra lite tips på vovvar ni kan fundera över. Men tänk på en sak. Jag är världens bästa vovve, fast jag är inte till salu (skriker matte i köket). Här får du lite andra tips, bl a världens största hund, en engelsk mastiff och en liten valp av min sort, amerikansk cocker spaniel.Du väljer själv.



FOTNOT: Göran Persson är styrelseordförande i Sweaskog. Han ingår då automatiskt i kungens jaktlag.

Inga kommentarer: