måndag 4 augusti 2008

Lamajakten över. Då hamnar jag hos elefanterna…


Den vilda jakten på lamadjuren som rymde från cirkusen i Lomma och som började med dramatik slutade i total harmoni. Ja, cirkusfolket blev så trötta att man drog sig tillbaka till sina husvagnar för vila sig i form till kvällens föreställning på Fladängen i Lomma. Det var bara jag och djuren som var pigga. Lamadjuren brydde sig inte. Det gjorde jag, för plötsligt drabbades Lomma av ett veritabelt skyfall och vindar med stormstyrka. Jag fick fly för att ta skydd.

Och hamnade mol alena hos elefanterna. Det är minsann tufft att vara Er Lokalredaktör i Världen. Dagen som börjat med lite analyser om Kina-se inlägg längre ner, övergick i jakten på lamadjur-se inlägg här nedanför- och slutade med elefantgull. Cirkusaffischen då? Den som kom fladdrande in i Täppan? OK då, jag får väl ner till cirkusen igen med åbäket. Hur det slutar får jag berätta om i morgon. Nu behöver jag en kopp kaffe.




Inga kommentarer: