torsdag 17 juli 2008

Rockbäcks-metoden. Ny bantarfluga?


Jag är hjärtligt trött på alla bantartips, typ forskningsrapporter eller andra hokus pokus varianter som sköljer över en enkel figur som jag, dessutom är jag en f d fetknopp. Nu senast-och håll i er nu-fick en sådan här rapport av en epidemiologisk nutritionist vid Ben-Gurionuniversitetet i Israel genomslag i hela västvärlden. Vad fan är en epidemiologisk nutritionist för något? Slutsatsen lyder ungefär att både medelhavsdieten och lågkolhydratdieten var ungefär lika effektiva som många mediciner mot övervikt. Jag får spader. Dessutom har man helt glömt bort kålrötterna som man kokar i timmar, blandar med morötter, några potäter och slår samman till en härligt god rotmos. Jag vet, för jag har bantat med bl.a. annat ROTMOS. Nu ska jag inte trötta ut er men sanningen är den att den 12 september 2007 stod jag på praktfulla 140 kg. Den 12 februari var jag nere i 109 kg-31 kg på raken med en egen metod. Där ingick härligt gott rotmos. Jävlar vad mätt man blev och det varade hela kvällen som annars kan bli till en pina. Nu är jag nere i 100 kg och stannar där-40 kg blankt. Detta utan minsta hjälp av vare sig någon epidemiologisk nutritionist eller andra hokus pokus varianter. Jag har nu vissa planer på att starta en bantarblogg. Vi får se, men det blev till en enkel match att plocka bort dessa 40 kg. Jag körde helt enkelt min egen uppfinnig, Vi kan väl kalla den för Rockbäcks-metoden, billigt och bra, rena rama Ullared...

Inga kommentarer: