tisdag 29 juli 2008

Här griper polisen en inbrottstjuv

Säg den glädje som varar. Här griper polisen i kväll en inbrottstjuv i Lomma. Jag knallade rakt in i dramat när jag tog kvällsturen med ”Lilla Vovven”.
Det var som i en amerikansk film. Lutad mot polisbilen med benen brett isär stod en alldeles för ung man. Polismannen kroppsvisiterade ynglingen. Jag stod där med ”Lilla Vovven” som passade på och göra stort.
Tidigare idag skrev jag ett inlägg-rulla ner-om brottsligheten i Lomma. Det handlar mest om badande som blir av med mobiler och väskor. Nej, här rådde rena idyllen. Tills i kväll då idyllen sprack mitt itu.
Den här ynglingen hade gjort inbrott i en villa i centrala Lomma natten till tisdagen. De som bodde i huset var på semester. Stöldgodset blev bl.a. några datorer och sprit.
Aldrig kunde jag tro att jakten efter inbrottstjuven pågick utanför min dörr. Ett gångbart tips ledde fram till att man visste vilken förövaren var. Nu är han fast, en bit från min ytterdörr. En nyhet kommer alltid när man minst anar det.

Inga kommentarer: