lördag 26 juli 2008

BADJÄVLARNA SOVER!

Bilderna som ni ser här tog jag i morse vid halv åtta tiden. Det är en av Lommas båda badplatser, Lomma Centrum. Det är folktomt, så när som på några trötta morgonbadare. För 20 år sedan var här folktomt hela sommaren. Då fanns varken den konstgjorda sandstranden eller bryggan. Jag hade hela badplatsen för mig själv. Nu är det annorlunda. Jag ska ta exakt samma bilder vid halv tre-tiden i dag lördagen den 26 juli. Då ska ni få se hur det ser ut när min badstrand invaderas av folk från det inre av Skåne. Nästan på hela Eslöv och Lund finns på plats vid Lommas ljuvliga stränder. För ni ska veta att Lomma Centrum inte är den stora badplatsen i Lomma. Nej, det är Lomma Beach med sina gräddiga sanddyner. Det blir morgondagens uppgift, för badlivet fortsätter enligt alla prognoser. I dag satsar vi alltså på Lomma Centrum.Nu får vi se hur min badplats fylls upp av badsugna i eftermiddag. Jag kan redan nu lova att det kommer att bli trångt om saligheten.





Inga kommentarer: