lördag 26 juli 2008

BADJÄVLARNA HAR VAKNAT

Lommas ena badbalja, Lomma Centrum, fylldes upp snabbare än vad jag tänkt mig. Det tog fyra timmar, från 7:30 då det var tomt (infällda bilden) till 11:30 i dag. Och värre kommer det att bli. Dagen blir en rekordartad bad dag i Lomma.
Invasionen är ett faktum. Slår man samman båda badplatserna handlar det om långt över 10 000 badande, merparten från Lund och Eslöv. Badtemperaturen? Inte så gosigt. Den ostliga vinden drar ner graderna till 18-20 grader. Vid västlig vind har Lomma, så här års, i regel 23-25 grader i vattnet.
Jag själv då? Jag cyklar några hundra meter och tar mig ett dopp och sitter sedan i stillhet under parasollen i min lummiga Täppa med en kall öl. Där råder Frid På Jorden medan kaoset växer en bit bort.
I morgon ska vi titta närmare på Lommas stora badplats, Lomma Beach. Bortåt sanddynerna finns en stump för nakenbadarna. Där viftar Herrarna stolta med Lilleman. Det censurerar vi.

Inga kommentarer: